středa, února 19, 2014

Malý rybníček Českých fashion blogů


Civím zamračeně na obrazovku a v ruce křečovitě svírám hrníček s kafem. Jsem jak feťák na špatnym tripu. Z obrazovky na mě civí zpátky blog. Cizí blog. Ten víc cool než můj.
'Můj instaweek 10.-16. 2.' oznamuje mi článek. Zavřít.
'Můj únorový wishlist' další článek na jiném blogu, zavřít.
'Únorový random' další blog, zavřít.
'Tumbl inspirace' bože, za co trestáš internet? Zavřít.

Jsem špatný čtenář. Už pěknou řádku měsíců čtu pouze ty 'svoje' lidi. Ztrácím rozhled.
Když mě nikdy nic neříkaly cizí selfies bez jakéhokoliv nápadu (a teď nemyslím jen ty staré známé zrcadlovky (a teď zase nemyslím ty foťáky))
Taky mě nikdy nezajímalo, za co si kdo přeje utratit peníze svých rodičů.
A když se chci podívat na nějaké 'tumblr' obrázky, zapnu tumblr.
Jak říkám. Jsem špatný čtenář.

Teď ale vážně.
Tedy o nic víc vážně než předtím.
Za těch pár let, co jsem si napíchla počítač na internetovej kabel nebo wifi a začala objevovat ten jinej svět, zjistila jsem, že krom toho, že blog v dnešní době může mít každý (Já, ty, on, ona, ty dvě, ty tři,..), tak nejspíš budou i všichni naprosto stejní. Stejně zaškatulkovatelný (- google mi tvrdí, že to není slovo, ale vy určitě víte, co tim myslím, google neni tak chytrej jak se dělá)

Zaměřme se teď prosím pouze na fashion blogy, které (buď se mi to zdá nebo to je fakt) jsou jedny z nejčastějších. Ono i každý ne-fashion blog ze sebe dělá ano-fashion blog.

Typ 1: Můj dnešní outfit.
Typický příklad fashion blogu tak, jak má být. Ano,přesně tak. Kvalitní fotky modelek i nemodelek blogerek, které ví co a jak. Buď se řídí (myslím že to bohužel u nás převládá) trendy, které někde nadiktují páni návrháři a dámy (Anna Wintour) z časopisů nebo (kéž by tomu tak bylo) vytváří vlastní.
Tady nalézá uplatnění naše konzumní společnost.

Typ 2: Chtěla bych vám ukázat můj dnešní outfit.
Ne, toto není zdvořilejší obdoba typu 1. Rozdíl spočívá v pár drobných detailech: věku blogerky (11-15 let převážně), typu fotek blogerky (většinou v poli, na cestě, doma), stylu fotek blogerky (občas dochází dokonce k zaměnění významu slova zrcadlový foťák, který neznamená, že se má používat na fotky proti zrcadlu, ale znamená, že -omlouvám se technikům, nerozumím tomu tak dobře- daný foťák má to zrcadlo už v sobě a díky tomu fotí) a poslední, čím se liší je naprosto neoriginální styl z výlohy obchodu H&M.

Typ 3: Dneska byl zase fajn den
Zde každá blogerka počítá s tím, že každého čtenáře zajímá její outfit (jak směšné pojmenování v tomto případě), její snídaně/oběd/večeře (nehodící škrtněte),  co dělala ve škole a v kolik půjde spát. Bez pointy, bez stylu, bez nápadu. A pokud je to možné, prosím o proložení těchto článků i článkem s random fotkama, instaweekem a tumblr inspirací. Díky.
Ať žije kvantita! Kvalito, jdi se vycpat.

Typ 4: Ti 'moji'
A budou moji, protože je nedám. Příběhy ač možná o jejich životě, psané tak, že mají hlavu a patu a dokonce (!) i spád a pointu. Dají se číst a od některých bych si snad koupila i knížku.
Mají kreativní a originální fotky a to dokonce (světe div se) aniž by jim rodiče koupili zrcadlovky.
Jejich outfitové fotky mají nápad a jejich styl je skutečně JEJICH styl.
Mají svojí osobnost a těžce se škatulkují (proto jsem jim vytvořila škatulku).
Ne vždy s nimi souhlasím, ale jejich názorům tleskám, protože jsou jejich.

A kam se zařadíte vy?

P.S. Jakákoli podobnost mezi postavami v článku a postavami žijícími či zemřelými (popř. vámi nebo vašimi přáteli) je čistě náhodná
                                          atd.



Štítky:

Komentáře: 16:

V středa, února 19, 2014 , Anonymous Anonymní řekl...

Ráda bych znala 4 typ, dáš sem prosím pár odkazů? Jinak moc pěkný článek!

 
V středa, února 19, 2014 , Blogger PJ řekl...

Určitě. Sice tím riskuju ,že přijdu o čtenáře, ale řekla jsem si o to sama že? :D
http://70sukienmala.blogspot.cz/
http://quietus.blog.cz/
http://ruzovapanda.blogspot.cz/
http://kirstenaxe.blog.cz/
http://phobiaofbeingnormal.blogspot.cz/
Ovšem opravdu to jsou první co mě napadly, zas tak pasivním čtenářem nejsem a blogů je víc.

 
V středa, února 19, 2014 , Blogger Andullie řekl...

Teď nevím, jestli si nemám připadat trochu dotčeně.(:D) Nene, musím Ti dát zapravdu. Občas mi přijde ten blogový svět až děsivě jednotvárný. Horší je, že ale někdy také zapluji do té konzumní společnosti a sepíšu takový článek, po jehož zveřejnění se vlastně stydím. Ale občas prostě potřebuji "vypnout" (nebo jak to nazvat) a napsat jen o tom, co jsem ráno posnídala a co jsme dělali ve škole. I když to nikoho asi nezajímá. Ale sama vím, že si stokrát raději přečtu smysluplný článek, který mě třeba dokonce i něčím obohatí. Doufám, že se mi do budoucna také podaří něco kvalitního sesmolit .)

 
V středa, února 19, 2014 , Blogger Klarissa řekl...

A to já jsem asi zas strašně nenáročný čtenář, protože mě baví všechno od úvahových článků až k instaweekům, pokud mě to pobaví, inspiruje nebo je to prostě jen hezký na pohled, jsem spokojená :D Asi tak jediný, co mě nebaví jsou ty kvalitní blogy s kvalitníma čisťoučkýma fotkama outfitů, které mají tisíce čtenářů a asi je k tomu důvod, ale zrovna ne tak úplně maj stájl :D ... Možná mě tohle prolízání úplně všeho baví, protože jsem stalker nové generace a strašně ráda skrz blog lézu lidem do soukromí, ale těžko říct :D

 
V středa, února 19, 2014 , Blogger PJ řekl...

Panenkomarjá, ježíšku, bože, aláhu, v žádném případě jsem tím nechtěla nikoho urazit!
Chápu a rozumím. A tleskám k odvaze. A taky k názoru.
Ani já nejsem andílek co se článků za peníze týče.

 
V středa, února 19, 2014 , Blogger PJ řekl...

Drž se dál, stalkere!
:D Ne samozřejmě. Tisíce lidí, tisíce chutí.

 
V čtvrtek, února 20, 2014 , Blogger Chérie řekl...

úplne zdieľam tvoj názor:) ale dospela som do štádia pasívneho nasratia. to znamená, že odmietam vynakladať energiu na hejtovanie blogov typu 1.-3. :)

 
V čtvrtek, února 20, 2014 , Blogger PJ řekl...

Na jednu stranu chápu :D

 
V čtvrtek, února 20, 2014 , Blogger Sova řekl...

Myslím, že není proč se urážet a chytat toho, co jsi napsala, jediné, co píšeš, je přece pravda.. :D
Blogů je tolik, že se těžko hledá originalita, lidé se lehce zamotají do všeho, co vidí jinde. Já sama třeba ani nevím, kde bych z toho všeho byla .. no vím, že fashion určitě ne :D:D, ale jinak .. asi nic nebo co. :D

 
V čtvrtek, února 20, 2014 , Blogger PJ řekl...

Ale ale myslím, že zrovna ty originalitu a kreativitu nepostrádáš nebo se snad pletu? :) Pokud ano, tak mi to dej vědět, abych tě vyškrtla ze seznamu své četby :D

 
V čtvrtek, února 20, 2014 , Blogger Sova řekl...

Och, tak teď si musím namalovat nějaký řád a udělit si ho.. :D:D

 
V sobota, března 29, 2014 , Blogger Kanna řekl...

V poslední době taky trpím nedostatkem dobrého blogového čtiva a pokoukáníčka, protože jen texty mě nebaví. Proč nikde nevidim jak někdo píše o svym superzajímavym životě /nemyšleno vůbec ironicky/, ale jen o svejch superzajimavejch outfitech a novym šamponu? /myšleno ironicky/

 
V sobota, března 29, 2014 , Blogger Kejmy Tatranská řekl...

páči sa mi, že si vyjadrila svoj názor! v dnešnej dobre nie je veľa ľudí na nete, ktorí sa neboja stáť si za svojim slovom! :).
čo sa týka článku, v pár veciach by som pozmenila mienku výpovede vo vlastné slová, ale inak máš v podstate pravdu, tiež som chcela napísať... vlastne ho aj mám uložený ako koncept, článok s podobnou myšlienkou, ale nemám zatiaľ na to "guľe" :D. takže klobúk dole, palec hore :).

Kejmy ♥.

 
V neděle, března 30, 2014 , Blogger Kristýna řekl...

Amen!

 
V neděle, března 30, 2014 , Blogger PJ řekl...

Je toho pomálu. Chce to hledat.

 
V neděle, března 30, 2014 , Blogger PJ řekl...

Až na věky.

 

Okomentovat

Každý názor se počítá!

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka