pondělí, listopadu 11, 2013

Uniforma národa


Po jednom vypjatém dni a předchozí bezesné noci sedím v tramvaji. Téměř vždy, když jsem unavená myšlenky se hrnou na povrch jako by jim šlo o život. 
Poslední dobou bloudím mezi šedesátými až osmdesátými létami a současností. Krom nesmrtelné hudby porovnávám i módní směry. Od Twiggy až po Miley Cyrus. Kolik módních etap se vystřídalo.
 Začneme-li boubelkami 20. let, silonky vládnoucí 30. létům, Hollywoodský glam look ze 40. let, Rockabilly padesátá léta, moje milované šedesátky a jejich '60s mod', hippie ze sedmdesátých, šílená neony osmdesátých a flanelové košile a grunge styl devadesátých let. A to máme během jednoho století. 
Jak začínáme naše století? Jak se budoucí generace budou koukat na nás? 00's a 10's Mění se to vůbec nebo se zase opakuje století předchozí? 
Takové úvahy na mne působí vždycky skličujícím dojmem. Že vlastně všechno už bylo objeveno a už není co objevovat, co vymýšlet, čím ohromovat.
A tak abych zabránila valící se černi v mé hlavě koukám se, hledám odpovědi u těch druhých, když cítím se moc malá a hloupá na to, abych si odpověď dala sama.
A přišla jsem, možná ne přesně na to, co jsem chtěla, ale zcela jistě už vím, jakým módním stylem se řídí náš národ. A jak asi vypadá naše uniforma. 

Aneb, co nahradilo národní kroje?


  • Sportu zdar, soudruzi!
Čím víc pruhů, tím víc Addidas. Just do it a vem si Nike koženou tašku přes rameno. A jedině s Pumou budeš mít dostatečně swag.

  • Čáp ztratil budničku, měla barvu barvičku...
Roxy, Quiksilver, Dakine,... barvy, značky, skate a lyžařský bundy!

  • Věděli jste, že...?
Deichman vyrábí stylové a kvalitní tenisky?

  • Snapback swag
A tvůj argument ztrácí na významu.

  • Džíny!
Dnešní den se zapíše do historie tak, že už přestávám před spaním počítat ovečky, ale nýbrž džíny, které jsem během dne spatřila. Jedna... dva...tři...deset... třicet... padesátšest... devadesátdevět...
Klasické modré (u mladých skinny) džíny. 
Ale už zase moc soudím z jednoho a ještě ke všemu špatného úhlu pohledu. Chápu, že to jde s ekonomikou tak, jak to s ní jde a že chceme těm kapitalistickým prasatům ukázat, že jsme dělnická třída a že nás je hodně. Proto jsme si jako tichý prostest zvolili právě džíny, které jak je známo byly původně něco jako monterky. 

Ale řekněte mi vy, protože to by mne vážně zajímalo, jak oblečen je člověk naší generace? (Prosím o vynechání lidí bez domova a když už tak ať se nám to neplete tak rovnou i hipstry.)

Štítky:

Komentáře: 6:

V úterý, listopadu 12, 2013 , Blogger Sova řekl...

Když jsem se nad tím zamyslela, po přečtení tvého článku, tak se v našem počátku století nosí vše, co se nosilo celé století před tím. Vše se nashromáždilo na sebe, takže teď si člověk může obléct cokoliv a okomentovat to slovy "je to můj styl, tak nečum!".

 
V úterý, listopadu 12, 2013 , Blogger Klarissa řekl...

To, co jsi popsala se u nás vyskytuje sice asi nejvíc, ale připadá mi, že potkávám čím dál víc holek a asi i kluků oblečených vyloženě podle nejnovějších trendů, až mi skoro jako uniforma teď spíš přijdou khaki kabátky s koženkovými rukávy :D

 
V čtvrtek, listopadu 14, 2013 , Blogger PJ řekl...

Vidíš na ty kabátky ála Topshop jsem dočista zapomněla! :D Je to bída.

 
V čtvrtek, listopadu 14, 2013 , Blogger PJ řekl...

Ano, nejspíš to tak skutečně bude.

 
V neděle, listopadu 17, 2013 , Blogger Vendy C. řekl...

já mám tak od těch 60. - 90. let od každýho trošku a mám to tak ráda :) nejvíc asi ty devadesátky.. v dnešní době se mi taky pár věcí zalíbí, ale co opravdu nenávidím je ten 'snapback' styl.. fuuuuuuuuuj :D

 
V pondělí, listopadu 18, 2013 , Blogger PJ řekl...

Amen sestro.

 

Okomentovat

Každý názor se počítá!

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka