neděle, května 14, 2017

#Art



V posledních letech se tu rozšířil zajímavej fenomén. 
Z každýho maniodepresivního teenagera se stal umělec. A kdo nebyl umělec, miloval umění. A tím se to všechno nějak zvrtlo. 

Možná bychom mohli vinit už toho týpka, co proříznul plátno a řekl, že to je umění. A nebo ty lidi, co mu to sežrali. 

Víte, já jsem taky z těch, co říkají, že zbožňujou umění. A fakt si za tím i stojím. 
Tím spíš si z toho můžu dělat legraci ne?
To já chodila prožívat kocoviny do Národní galerie moderního umění. Věřte mi, já vím, co je to utrpení. 

Problém je v tom současným umění. Je to hezký. Je to zajímavý. Ale mám pocit, jakoby kolikrát popis výstavy byl zajímavější než samotná výstava. 

Štve mě, že jsem se ve vývoji zasekla někde, kdy nerozumím mnohým umeleckým instalacím. Vždycky si vzpomenu na scénu z Kmenů dílu o hipstrech "Nevím, zda-li to je umělecká instalace nebo náhodné seskupení rostlin." 
Nejvtipnější je, že to dneska nikdo neví. Smějeme se tomu, ale všichni jsme tak trochu umělecký pozéři. 

Protože všichni beztak milujeme Gogha, Muchu a Klimta. Protože jsou teď cool. Umění je teď cool. 

A #art je teď každá divná věc. 

S kamarádkou jsme zmáčkli plastovou flašku do podivného tvaru #art.
Malovali jsme poslepu na papír #art. 
#art znamena absolutní svobodu. 
Totiž skoro.
Pořád se totiž za nějaký politický umění zavírá. 


Milujte umění, dělejte umění, ale kdyby vás to samotné nenapadlo, nebojte se jít i do hloubky a milovat i jiný než je Warhol a Dali. 

http://markmcevoy.tumblr.com/
http://markmcevoy.tumblr.com/

Štítky:

Komentáře: 4:

V pondělí, května 15, 2017 , Blogger Sova řekl...

Zrovna o Warholovi a Dalím jsem si tehdy četla knížky, abych měla aspoň o někom z umělců něco načtené... :D
Já si zase říkala, že kdyby přede mě někdo něco postavil a neřekl, že je to umění, tak to v naprosté většině ani neuvidím. Jakmile si člověk ale dočte historii, nebo celkově popis samotného díla, začne na to jinak pohlížet... Ale, co když má i přes toto všechno před sebou jen náhodou kresbu malého dítěte? :D Já nevím, jsem z celého umění spíš zmatená, nevím, co si u něj myslet - pokud zrovna nic necítím ze samotného díla.

 
V pondělí, května 15, 2017 , Blogger PJ řekl...

On to je možná úlohou moderního umění nás pouze pořádně zmást. :D (Samozřejmě hned po té estetické funkci i když u mnohých děl i ta chybí)

 
V pondělí, června 19, 2017 , Blogger Platan řekl...

Hm so záverom súhlasím :-D Dnes sa už tvárime, že umenie je úplne všetko. Na druhej strane by som netvrdil, že "všetci zbožňujeme Gogha, Muchu a Klimta". Mnoho druhov umenia je napr. aj mne ukradnutých a výtvarné umenie z veľkej časti je práve takým odvetvím.
Môžme ale uvažovať nad tým, že je lepšie keď sa snažia tvoriť všetci ako keby sa nesnažil tvoriť nikto :-)

 
V pondělí, června 19, 2017 , Blogger PJ řekl...

To rozhodně, ostatně musím říct, že za tenhle uměleckej rozmach jsem zcela upřímně fakt ráda.

 

Okomentovat

Každý názor se počítá!

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka