neděle, června 09, 2013

City Guide: Cork, Ireland




Cork. Vsadím se, že polovině z vás to místo nic neřekne. Já na tom ještě tak před pár měsíci bylo podobně a ještě v dubnu to pro mne byl pouze nápis na mapě. Teď se k tomu nápisu však váže tolik vzpomínek jako ostatně vždy. Dovolte mi představit vám tedy druhé největší Irské město skrývající v sobě krásná ukrytá místa a zapadlé uličky.



Když někam přijedu, do nějaké cizí země nebo nového města, nerada se hrnu do takových těch turistických míst. Je tam vždycky hodně lidí, nedá se tam moc co fotit a navíc tak nikdy nepoznám tu pravou tvář města. Proto i v Corku jsem mnohem raději bloudila postranními uličkami a zkoumala zapadlé krámky.
A tady je seznam sedmi míst, kde se mi líbilo nejvíc a kam se určitě, když budete mít cestu do Irska, podívejte, protože to stojí za to. A pokud nějakou výpravu do této země neplánujete, aspoň se pojďte nadýchat té atmosféry.

1.  Nákupy na St. Patrick Street

 Jak já proklínala tuto ulici vždy když v peněžence bankovky nahrazovaly účtenky. Nemohla jsem se bránit proti arzenálu vybaveným krásnými botami, kabelkami, svetříky, šaty, ...

Penneys nebo Primark chcete-li. Je možné nemilovat tento obchod?


 2. Waterstone's knihkupectví na St. Patrick Street
Ano, pořád se držíme na hlavní ulici, ale tohle knihkupectví za to vážně stojí. Nejsem nějaký veliký knihomol, ale tady mne to zaujalo. Ne jenom tím, že je stylově zařízené (ne nevkusné jako v Praze Neoluxor), ale najde si tam každý milovník čehokoli své. Hádejte u které přihrádky jsem se na čtvrt hodiny zasekla já?





3. Fred Zeppelins
V Corku je zvláštní paradoxem to, že v 6 hodin se zavřou všechny obchody bez výjimky a otevřou se bary. A jak je o Irech známo, také rádi sem tam něco popijí, proto kde jinde chcete poznat Irskou kulturu než v baru? Ve směs je jedno, kam zrovna zajdete. Všude to stojí za to. A jak najít nějaký bar? Stačí sejít z hlavní ulice kamkoli do nějaké uličky. Tam totiž nenajdete téměř nic jiného.
Mne nejvíc tedy uchvátil stylový Rockový bar Fred Zeppelins, ale našlo se jich více. A navíc skoro v každém dobrém je alespoň chvíli živá hudba. "Guiness na stůl a jde se."

4. Pobřeží řeky v Blackrocku a Mahonu
Řeky, která je v těchto místech již spíše zálivem. Jelikož jsem v Blackrocku bydlela, měla jsem to téměř u nosu a tak jsem tam občas zašla, sedla si na zídku k vodě a vydržela tam sedět hodiny se sluchátky v uších a pozorovat tichý a líný život na hladině.



5. Destilérka Jameson v Midletonu
Dobře, toto je zrovna jednou z turistický atrakcí, ale byl by hřích tam nejít. Navíc k prohlídce dostanete i "ochutnávku" zdarma. 




6. Cobh.
Vyzkoušíme si vás z dějepisu. Odkud vyplul Titanic?
V Cobh je vcelku malinkaté městečko kousek od Corku, ale skrývá v sobě nádhernou atmosféru. Molo, odkud vyplul Titanik, jeho muzeum, kde můžete na vlastní kůži pozorovat, jak se Titanic potápí. Až z toho běhá mráz po zádech. Můžu říct, že když se ten obrovský kolos přede mnou na plátně potápěl a já jakoby seděla v záchranném člunu a najednou jsem si uvědomila, že se mi tam možná někde potápí Leonardo DiCaprio, i ta slza by mi ukápla.




7. Mr Simms Olde Sweet Shoppe
Čokoládovna. Od podlahy ke stropu všude sladkosti, čokoláda. Tam se člověk nají už jenom tou vůní.





Štítky:

Komentáře: 1:

V pondělí, června 10, 2013 , Blogger Bridge of Memories řekl...

skvele tipy:) snad jednou navstivim:)

PS: Na mem blogu je letni giveaway, budu rada kdyz se pripojis:)
http://bridgeofmemories.blogspot.cz/2013/06/summer-giveaway.html#comment-form

 

Okomentovat

Každý názor se počítá!

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka